Çarşamba, Ocak 03, 2007

Siz miyiz?


Bir düğün müydü, doğum günü müydü, nasıl bir toplaşmaydı tam hatırlamıyorum, ama farklı yerlerden insanların aynı vesileyle 'oraya' geldikleri bir akşamdı. Tanıdıklar, az tanıdıklar, hiç tanımadıklar... İlerde, dans pistinin öbür tarafındaki masada oturanlardan biriyle göz göze geldim, aynı anda "Aaa" diye ayağa kalktık; ilişkinin menşeini o an koordinatlayamadıysam da, bildiğim bir insan, yürüyorum, bir adım, bir adım daha, ama ben bu insanı tanımıyorum! Bir adım ve daha sonrakinde, karşımdaki gülen yüze de mütereddit bir dalga yayılıyor, bir adım daha atıyor, bu adam da beni tanımıyor! Fakat ikimiz de geri dönemiyoruz; birkaç adım daha, dans pistinin ortasında buluşuyoruz, tokalaşıyoruz, mecburen "sen" makamından: "Nasılsın?", "Normal... Sen?", "Fena değil işte", bir sessizlik, "Ben şu masadayım", "Ben de şurada", geri dönüyoruz.
Kuaförlerde bazı kadınlar daha kapıdan girerken "sen" oluyor, ama aynı adam çırağına "Metin Bey, buraya bir çay" diye bağırıyor. Samimi miyiz, değil miyiz?
Lastfm'de "komşu radyosunu" dinliyorum. Bu aygıt benim dinlediklerime benzer şeyler dinleyen 100 kişiyi komşum yapıyor. İstersem dünya üzerideki komşularımın o an dinlediklerinden derleme bir radyo kurabiliyorum kendime. Bazen öyle güzel şeyler arka arkaya geliyor ki, kim bilir Ekvator'dan biri odasında mı bunu dinliyor, Moskova'da saat kaç, kim güne başlarken bu şarkıyı seçti, inci gibi diziliyorlar. Kimdir mesela şu an Einstürzende Neubauten'dan "Silence is Sexy"i dinleyen, aralarda birlikte sessizliği dinlediğimiz? Size sen demek istiyorum.

Hiç yorum yok: